Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

  • Monkyhands@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    7
    ·
    2 months ago

    Min mand lavede pad kapao i går aftes - mega spicy, men altid så lækkert! Og han lavede endda en tofu kapao version til vores vegetar barn.

  • President_Pyrus@feddit.dkM
    link
    fedilink
    arrow-up
    7
    ·
    2 months ago

    Jeg fik lavet en caribisk karry forleden. Det var vildt lækkert, og kollegerne var meget misundelige på min madpakke i går!

    Hvis man er til stærk, krydret mad, så kan det stærkt (tøhø) anbefales.

  • Jeg søgte lidt rundt på nettet om fornuftige snacks der går godt til alkohol, og en foreslog kiks med friskost, så jeg tænkte at knækbrød også kunne gå an, og prøvede så knækbrød lavet på rugmel med sesamfrø og relativ billig friskost fra Lidl, og det er bare himmelsk. Så jeg har eksperimenteret lidt med man kan putte på. Radisser, soltørrede tomater, løg, syltede agurker og rødkål, og rødkål er nok min foretrukne combo indtil videre, men det på glas er så også 13% sukker, så klart at det smager godt.

    • Tralle@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      5
      ·
      2 months ago

      Nu er jeg sådan mere, hvilken alkohol går godt til den her snack 🙂

      Men god italiensk salami eller andet tørret kød, ost og godt hvidt brød går godt til det meste.

        • Tralle@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          3
          ·
          2 months ago

          Makrelguf på mariekiks (eller klorblegt toastbrød) ville være mit bud til en snack til at akkompagnere en lunken slots classic

      • Kødpålæg går man stort set aldrig galt i byen med, men jeg prøver at spise mindre af det, ikke kun for min pengepungs skyld, men også fordi jeg gerne vil spise mindre af det. Nitrit, etik etc.

        • Tralle@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          3
          ·
          2 months ago

          Så er der vin og ost 🙂

          Gode sardiner i olie er også en glimrende snack til et glas hvidvin.

          Du kan også gå helt 90er (70er?) med grøntsags-stave og dip.

          Eller kombinere snack og alkohol og lave en Bloody Mary