Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.
Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det
Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.
Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .
God lille-fredag og bon appétit!
Jeg fik lavet rabarber crumble i weekenden. Det er ynglings!
Shakshuka i går, også rigtig god.
Denne weekend håber jeg at få lavet Okonomiyaki :) Det glæder jeg mig til.
Jeg lavede også rabarcrumble i fredags. Det er virkelig en skøn dessert, men det gælder om at holde sig til mens butikkerne faktisk har rabarber!
Yes! Mine forældre har heldigvis i haven, så om en måneds tid eller lignende kan jeg høste hos dem, og lave det igen.
Overvejer også om ikke jeg skulle lave et bed med nogen. Det er skønt!Vores rabarberbed skal lige have et år eller to mere før vi kan begynde at høste.
3 forskellige sorter.
Det er virkeligt en nem plante at holde, den udkonkurrerer nærmest al ukrudt.
Fat i en stikling, eller hvad man kalder et stykke rod, og i gang i efteråret. Sådan her
Rabarber er bare fantastisk.
Jeg må i gang til efteråret!
Jeg har så mange rabarber allerede at jeg er nervøs for om jeg overhovedet kan få dem brugt.
Crumble hver dag :)
Saftevand er også rigtig godt!
Syltetøj!Trifli
Tærter
Og så er is på rabarber bare lækkert, men obs på syren, den kan godt få fløden til at klumpe :)
Der skal altså bare mange triflier til 😂 jeg tænker jeg kan lave trifli til 30 mennesker bare med det der er nu, og sæsonen er knap startet!

Ja okay 🙂
Det står flot det bed.
Vi bruger også at lave kompot eller syltetøj på det, godt med vanilje i, super lækkert på youghurt/a38/kefir/skyr til morgenmaden
Enig, jeg laver tit rabarbermarmelade på italiensk opskrift med appelsinsaft, det skal jeg helt sikkert gøre igen 🙂
Har du en terasse så kan du fint holde den i en stor krukke
Tidligere på ugen stod menuen på Mole Rojo med pulled kylling, og i aften bliver det Asado en barbacoa lavet på oksetunge i majs tortillas.
Lækkert!
Laver du selv dine tortillas? Eller så er det en anbefaling her fra til at gøre det!
Nu er jeg så heldig at der er et supermarked tæt på mig der importerer fra Mexico, så de kommer rimeligt tæt på og er milevidt fra de der standard Santa Maria. Men ellers ja, de er bedst hjemmelavede.
Her ude i provinsen er det Santa Maria eller et eller andet Salling/discount halløj.
Så giver det mere mening at købe noget masa og lave dem selv. Så kan man også få dem med blå majs 🙂
Og keder man sig så laver man ekstra mange, som man så lige kommer til skære lidt i stykker og taber i det gyldne gyldne hav til de er sprøde og så lidt guaca til😊



