Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

  • bobslaede@feddit.dk
    link
    fedilink
    dansk
    arrow-up
    7
    ·
    2 个月前

    Jeg fik lavet rabarber crumble i weekenden. Det er ynglings!
    Shakshuka i går, også rigtig god.
    Denne weekend håber jeg at få lavet Okonomiyaki :) Det glæder jeg mig til.

    rabarber crumble

    • President_Pyrus@feddit.dkM
      link
      fedilink
      arrow-up
      6
      ·
      2 个月前

      Jeg lavede også rabarcrumble i fredags. Det er virkelig en skøn dessert, men det gælder om at holde sig til mens butikkerne faktisk har rabarber!

      • bobslaede@feddit.dk
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        7
        ·
        2 个月前

        Yes! Mine forældre har heldigvis i haven, så om en måneds tid eller lignende kan jeg høste hos dem, og lave det igen.
        Overvejer også om ikke jeg skulle lave et bed med nogen. Det er skønt!

        • Tralle@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          4
          ·
          edit-2
          2 个月前

          Vores rabarberbed skal lige have et år eller to mere før vi kan begynde at høste.

          3 forskellige sorter.

          Det er virkeligt en nem plante at holde, den udkonkurrerer nærmest al ukrudt.

          Fat i en stikling, eller hvad man kalder et stykke rod, og i gang i efteråret. Sådan her

          Rabarber er bare fantastisk.

          • Tralle@feddit.dk
            link
            fedilink
            arrow-up
            4
            ·
            2 个月前

            Trifli

            Tærter

            Og så er is på rabarber bare lækkert, men obs på syren, den kan godt få fløden til at klumpe :)

            • CarstenBoll@feddit.dk
              link
              fedilink
              arrow-up
              4
              ·
              2 个月前

              Der skal altså bare mange triflier til 😂 jeg tænker jeg kan lave trifli til 30 mennesker bare med det der er nu, og sæsonen er knap startet!

              • Tralle@feddit.dk
                link
                fedilink
                arrow-up
                3
                ·
                2 个月前

                Ja okay 🙂

                Det står flot det bed.

                Vi bruger også at lave kompot eller syltetøj på det, godt med vanilje i, super lækkert på youghurt/a38/kefir/skyr til morgenmaden

                • CarstenBoll@feddit.dk
                  link
                  fedilink
                  arrow-up
                  4
                  ·
                  2 个月前

                  Enig, jeg laver tit rabarbermarmelade på italiensk opskrift med appelsinsaft, det skal jeg helt sikkert gøre igen 🙂

  • libach81@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    7
    ·
    2 个月前

    Tidligere på ugen stod menuen på Mole Rojo med pulled kylling, og i aften bliver det Asado en barbacoa lavet på oksetunge i majs tortillas.

    • Tralle@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      ·
      2 个月前

      Lækkert!

      Laver du selv dine tortillas? Eller så er det en anbefaling her fra til at gøre det!

      • libach81@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        4
        ·
        2 个月前

        Nu er jeg så heldig at der er et supermarked tæt på mig der importerer fra Mexico, så de kommer rimeligt tæt på og er milevidt fra de der standard Santa Maria. Men ellers ja, de er bedst hjemmelavede.

        • Tralle@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          3
          ·
          2 个月前

          Her ude i provinsen er det Santa Maria eller et eller andet Salling/discount halløj.

          Så giver det mere mening at købe noget masa og lave dem selv. Så kan man også få dem med blå majs 🙂

          Og keder man sig så laver man ekstra mange, som man så lige kommer til skære lidt i stykker og taber i det gyldne gyldne hav til de er sprøde og så lidt guaca til😊