Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

  • President_Pyrus@feddit.dkM
    link
    fedilink
    arrow-up
    6
    ·
    2 months ago

    Jeg lavede også rabarcrumble i fredags. Det er virkelig en skøn dessert, men det gælder om at holde sig til mens butikkerne faktisk har rabarber!

    • bobslaede@feddit.dk
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      7
      ·
      2 months ago

      Yes! Mine forældre har heldigvis i haven, så om en måneds tid eller lignende kan jeg høste hos dem, og lave det igen.
      Overvejer også om ikke jeg skulle lave et bed med nogen. Det er skønt!

      • Tralle@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        4
        ·
        edit-2
        2 months ago

        Vores rabarberbed skal lige have et år eller to mere før vi kan begynde at høste.

        3 forskellige sorter.

        Det er virkeligt en nem plante at holde, den udkonkurrerer nærmest al ukrudt.

        Fat i en stikling, eller hvad man kalder et stykke rod, og i gang i efteråret. Sådan her

        Rabarber er bare fantastisk.

        • Tralle@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          4
          ·
          2 months ago

          Trifli

          Tærter

          Og så er is på rabarber bare lækkert, men obs på syren, den kan godt få fløden til at klumpe :)

          • CarstenBoll@feddit.dk
            link
            fedilink
            arrow-up
            4
            ·
            2 months ago

            Der skal altså bare mange triflier til 😂 jeg tænker jeg kan lave trifli til 30 mennesker bare med det der er nu, og sæsonen er knap startet!

            • Tralle@feddit.dk
              link
              fedilink
              arrow-up
              3
              ·
              2 months ago

              Ja okay 🙂

              Det står flot det bed.

              Vi bruger også at lave kompot eller syltetøj på det, godt med vanilje i, super lækkert på youghurt/a38/kefir/skyr til morgenmaden

              • CarstenBoll@feddit.dk
                link
                fedilink
                arrow-up
                4
                ·
                2 months ago

                Enig, jeg laver tit rabarbermarmelade på italiensk opskrift med appelsinsaft, det skal jeg helt sikkert gøre igen 🙂