Jeg fik for nylig noget svensk kladdkaka af en kollega. Den var rigtig god - fuld af chokoladefyld, klæg og næsten flydende.

Hvor kan man købe noget lignende i Danmark (Hovedstadsområdet)?

Det nærmeste jeg er kommet er brownies fra Oliver’s Bakery på Søborg Torv. (Men de fleste brownies man kan købe i butikker er ret tørre.)

Har I nogen gode råd? :)

(Jeg ved godt at man kan lave dem selv. Jeg kan finde masser af opskrifter.)

  • hefulgafugl@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    1 个月前

    Der ligger en opskrift på Meyers hjemmeside på en brownie. Den er perfekt. Sådan marengsagtig top/skorpe, fudge agtig midte og kageagtig kant. Den er nem at lave, der skal meget chokolade i, og den skal ikke bages for længe. Gør det!

  • SorteKanin@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    1 个月前

    Om den er klæbrig nok til hvad du spørger efter ved jeg ikke, men jeg er ret stor fan af den her fra Dancake. Synes generelt alt hvad Dancake laver er vildt godt.

    Der er også den her som jeg kun har set som spotvare i Rema 1000 (har også svært ved at finde den online), men den er meget svampet og blød: