Kommuner forventer at skulle udbetale milliarder til deltidsansatte, som er gået glip af overarbejdsbetaling. Det kan føre til fyringer og gå ud over velfærden, frygter kommunerne.
Jeg elsker at være på arbejde og synes det er mega fedt 90% af tiden, og synes det er super træls at have mere end 2 fridage i streg, udover når jeg har ægte ferie.
Så hvis verden var ideel var det jo et valg medarbejderen kunne tage, men i virkeligheden vil nogle chefer udnytte valgfriheden til at presse medarbejderen til noget de ikke har lyst til.
Det er da også federe at få det som fridage i stedet, så snupper skattefar ikke halvdelen. Det hjælper selvfølgelig ikke på problemerne med bemanding.
Jeg vil personligt hellere have pengene.
Jeg elsker at være på arbejde og synes det er mega fedt 90% af tiden, og synes det er super træls at have mere end 2 fridage i streg, udover når jeg har ægte ferie.
Så hvis verden var ideel var det jo et valg medarbejderen kunne tage, men i virkeligheden vil nogle chefer udnytte valgfriheden til at presse medarbejderen til noget de ikke har lyst til.