• ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    23 days ago

    Fx. i detail er der stor mangel på ansatte og et generelt forbud mod at skulle udbetale overarbejdestillæg i de større kæder.

    Det er da også federe at få det som fridage i stedet, så snupper skattefar ikke halvdelen. Det hjælper selvfølgelig ikke på problemerne med bemanding.

    • Dreamer95@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      22 days ago

      Jeg vil personligt hellere have pengene.

      Jeg elsker at være på arbejde og synes det er mega fedt 90% af tiden, og synes det er super træls at have mere end 2 fridage i streg, udover når jeg har ægte ferie.

      Så hvis verden var ideel var det jo et valg medarbejderen kunne tage, men i virkeligheden vil nogle chefer udnytte valgfriheden til at presse medarbejderen til noget de ikke har lyst til.