• bstix@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    il y a 22 jours

    Det hører med til historien at det også gælder private virksomheder, og at praksis har været forkert i mange år. Det er muligt at gøre krav 10 år tilbage.

    Jeg er bekendt med at nogle virksomheder har benyttet 0-timers kontrakter for tilkaldevikarer. De vil i så fald have krav på overtidsbetaling for alle deres arbejdstimer i de seneste 10 år. Så enkelt er det. Hvis du har arbejdet flere timer end der står i kontrakten, så er det overarbejde.

    Det er rigtigt rigtigt mange penge, og kan potentielt resultere i mange konkurser.