Kommuner forventer at skulle udbetale milliarder til deltidsansatte, som er gået glip af overarbejdsbetaling. Det kan føre til fyringer og gå ud over velfærden, frygter kommunerne.
Det hører med til historien at det også gælder private virksomheder, og at praksis har været forkert i mange år. Det er muligt at gøre krav 10 år tilbage.
Jeg er bekendt med at nogle virksomheder har benyttet 0-timers kontrakter for tilkaldevikarer. De vil i så fald have krav på overtidsbetaling for alle deres arbejdstimer i de seneste 10 år. Så enkelt er det. Hvis du har arbejdet flere timer end der står i kontrakten, så er det overarbejde.
Det er rigtigt rigtigt mange penge, og kan potentielt resultere i mange konkurser.
Det hører med til historien at det også gælder private virksomheder, og at praksis har været forkert i mange år. Det er muligt at gøre krav 10 år tilbage.
Jeg er bekendt med at nogle virksomheder har benyttet 0-timers kontrakter for tilkaldevikarer. De vil i så fald have krav på overtidsbetaling for alle deres arbejdstimer i de seneste 10 år. Så enkelt er det. Hvis du har arbejdet flere timer end der står i kontrakten, så er det overarbejde.
Det er rigtigt rigtigt mange penge, og kan potentielt resultere i mange konkurser.