Kommuner forventer at skulle udbetale milliarder til deltidsansatte, som er gået glip af overarbejdsbetaling. Det kan føre til fyringer og gå ud over velfærden, frygter kommunerne.
Min svigermor arbejdede i sygehusvæsnet med knap 1000 under sig. Hun har fortalt at det er almindeligt for sygeplejesker at arbejde deltid for at kunne tage flere velbetalte akutte vagter. Hun fortalte, at de godt kunne komme op på samme løn som overlægerne.
Edit: hendes eksempel er dog fra regionerne og ikke kommunerne.
Min svigermor arbejdede i sygehusvæsnet med knap 1000 under sig. Hun har fortalt at det er almindeligt for sygeplejesker at arbejde deltid for at kunne tage flere velbetalte akutte vagter. Hun fortalte, at de godt kunne komme op på samme løn som overlægerne.
Edit: hendes eksempel er dog fra regionerne og ikke kommunerne.