• Klorofyl@feddit.dkM
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    22 天前

    Min svigermor arbejdede i sygehusvæsnet med knap 1000 under sig. Hun har fortalt at det er almindeligt for sygeplejesker at arbejde deltid for at kunne tage flere velbetalte akutte vagter. Hun fortalte, at de godt kunne komme op på samme løn som overlægerne.

    Edit: hendes eksempel er dog fra regionerne og ikke kommunerne.