• MNF@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    1 month ago

    Nej nej, det var også det jeg mente med “Der er selvfølgelig en grænse for hvor meget mobilitet vi kan skabe”. Der skulle laves noget i stil med Hyperloop mellem Lemvig og København for at det ville sætte sig i Lemvigs boligpriser, og det er selvfølgelig utopi at lave sådan noget. Det er mere at skabe høj mobilitet til nærmeste større by. I Lemvigs tilfælde er det nok Herning der ville give mest mening i forhold til job, supersygehuset i Gødstrup og hvad Herning ellers byder på. I forhold til hovedstadsområdet tror jeg, at man ville se en synlig ændring i boligpriserne, hvis vi med et trylleslag kunne halvere rejsetiderne langs “fingrene”. Til gengæld er det selvfølgelig også noget af et trylleslag, der skal til…

    • SupersundSandkage@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      1 month ago

      Ja, men boligpriserne i Herning er altså langt lavere, og vokset langt langsommere end i Kbh. En anden mulighed er vel at beskatte gevinster ved salg, men det har også nogen negative økonomiske konsekvenser…

      • MNF@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        2
        ·
        1 month ago

        Jojo, vi får ikke boligpriserne i hverken Lemvig eller Herning på Kbh niveau af mange forskellige grunde. Som jeg skrev i den første kommentar, tror jeg at mobilitet en stor del af det. Det er selvfølgelig ikke den eneste faktor.